Open/Close Menu Ο χειρουργός ουρολόγος – ανδρολόγος Αναγνώστου Ιωάννης προβαίνει σε διάγνωση και θεραπεία παθήσεων του ουροποιητικού συστήματος, παρέχοντας εξατομικευμένες ιατρικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Κιρσοκήλη Αναγνώστου Ιωάννης

Η κιρσοκήλη είναι μια σχετικά συχνή πάθηση που εμφανίζεται στο 11% των ανδρών που δεν έχουν κανένα πρόβλημα και στο 25% των υπογόνιμων ανδρών.

Είναι η ελικοειδής διάταση των φλεβών του όρχεως και πρόκειται για φλεβική ανεπάρκεια (όπως οι κιρσοί στα πόδια).

Η κιρσοκήλη συνήθως συμβαίνει στον αριστερό όρχι για ανατομικούς λόγους αλλά μπορεί να συμβεί στον δεξί ή και στους δύο. Ως αποτέλεσμα της πάθησης αυτής το αίμα δεν κυκλοφορεί σωστά (λιμνάζει το φλεβικό αίμα) και έτσι μπορεί να εμφανιστούν διάφορα προβλήματα.

Συμπτώματα της κιρσοκήλης:

Η κιρσοκήλη συνήθως δημιουργείται στον αριστερό όρχι για ανατομικούς λόγους αλλά μπορεί να συμβεί στον δεξί ή και στους δύο ταυτόχρονα.

Σε μερικούς ασθενείς, η κιρσοκήλη μπορεί να προκαλέσει:

-Ήπια συμπτώματα πόνου ή αισθήματος βάρους στον όρχι.

-Να εμποδίσει την ομαλή ανάπτυξη του όρχεως που πάσχει(ρίκνωση όρχι).

-Να επηρεάσει το σπέρμα και συνεπώς τη γονιμότητα.

Διάγνωση της κιρσοκήλης:

Για τη διάγνωση της κιρσοκήλης πραγματοποιείται κλινική εξέταση και υπερηχογράφημα Doppler. Αν η κιρσοκήλη είναι σημαντικού βαθμού, ο ιατρός θα διαγνώσει την πάθηση σχεδόν αμέσως ,με τον ασθενή σε όρθια θέση ώστε να ψηλαφηθούν οι φλέβες που έχουν διαταθεί.

Η ταξινόμηση της κιρσοκήλης είναι χρήσιμη για την κλινική πράξη και είναι η παρακάτω:

• Υποκλινική: Δεν είναι ορατή, ούτε στην ηρεμία ούτε στην αύξηση της ενδοκοιλιακής πίεσης, αλλά διαγιγνώσκεται με τον υπερηχογραφικό έλεγχο.

• 1ου βαθμού: Είναι ψηλαφητή στην αύξηση της ενδοκοιλιακής πίεσης αλλά όχι στην ηρεμία.

• 2ου βαθμού: Είναι ψηλαφητή στην ηρεμία, αλλά δεν είναι ορατή.

• 3ου βαθμού: Είναι ορατή στην ηρεμία.

Κιρσοκήλη και γονιμότητα:

Η κιρσοκήλη θεωρείται το πρώτο αίτιο ανδρικής υπογονιμότητας.

Η ακριβής σχέση μεταξύ της αντρικής γονιμότητας και της κιρσοκήλης είναι άγνωστη, αλλά είναι σαφές ότι το σπέρμα βελτιώνεται μετά τη χειρουργική διόρθωσή της, εφόσον γίνει έγκαιρα. Επίσης, φαίνεται ότι η κιρσοκήλη προκαλεί βλάβες στο DNA των σπερματοζωαρίων, οι οποίες αντιστρέφονται μετά την αντιμετώπισή της.

Θεραπεία της κιρσοκήλης – Μικροχειρουργική αποκατάσταση:

Η κιρσοκήλη άλλοτε χρειάζεται θεραπεία και άλλοτε παρακολούθηση.

Η θεραπευτική αντιμετώπιση της κιρσοκήλης είναι αποκλειστικά χειρουργική. Τον «Χρυσό κανόνα» πλέον αποτελεί η μικροχειρουργική απολίνωση των σπερματικών φλεβών, η εκτομή δηλαδή των φλεβών με χρήση μικροσκοπίου.

Πρόκειται για ένα χειρουργείο ημέρας, ο ασθενής δηλαδή μπορεί να φύγει την ίδια ημέρα από το νοσοκομείο, κατά την διάρκεια του οποίου με την χρήση μικροσκοπίου απολινώνονται οι φλέβες του όρχι, έσω και έξω σπερματικές, ενώ ταυτόχρονα αποφεύγονται τραυματισμοί στις αρτηρίες και τα λεμφαγγεία του οργάνου, αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο συνηθισμένες επιπλοκές π.χ. την υδροκήλη, την συλλογή υγρού δηλαδή, γύρω από τον όρχι.

Βίντεο αποκατάστασης κιρσοκήλης μέσα από τα «μάτια» του ειδικού μικροσκοπίου!

Πρέπει να συνδεθείτε

#Ουρολόγος #Ανδρολόγος #Θεσσαλονίκη #AnagnostouUrology #Κιρσοκήλη #Συμπτώματα #Διάγνωση #Θεραπεία #Υπογονιμότητα #Άνδρας

CategoryUncategorized